Eftersläp, julstämning och saknad

Jag vet inte hur långt andra kommit i koftstickandet men jag tror att jag ligger ganska mycket efter de flesta. Men nu har jag lagt upp och stickat första varvet! Jag stickar i Lima, 100% ull från www.hjertegarn.dk i en fin grön färg. Det blir så att jag stickar en enkel modell med rund hals och dessutom blir det bara rätstickning. Jag tar tillfället i akt att för första gången göra en steek och klippa upp det rundstickade. Tycker att det passar att testa steekmetoden då jag har experthjälp att fråga.

Jag försöker följa flera adventsstickningar för att försöka få lite julstämning. Hittills har det varit svårt att få fram stämningskänslan då jag saknar snö och lite kyligare väder! Vadå, håller du inte med? Jamen ja ä ju norrlänning ja!! Det är så svart och trist ute, det börjar skymma redan vid 14-snåret och jag saknar även min man som jobbar i Addis Abeba för närvarande.


Jag väntar med bild tills jag hunnit längre på min kofta.

Kommentarer

  1. Så du valde grönt! Min favoritfärg. Lägg upp bild! Häller med, saknar också snön. Det är så mörkt. I november bara 5 soltimmar här i Stockholm...

    SvaraRadera
  2. Bild kommer men det dröjer ett tag. Tack för titt och kommentar :-D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Koft-KAL kräver tålamod....och nya tag!

På gång igen