På gång igen

Julen har passerat lugnt och stilla. Jag har kommit en bra bit på koftan men mycket återstår. Har en liten bit kvar till att ta ihop under armarna. Jag är nöjd hittills förutom att det blir en liten bubbla i nacken, ungefär som om det skulle vara en aning för smalt bakstycke, men jag river inte upp utan intalar mig att det töjer till sig efter blockning. Färgen på fotot är långt ifrån det rätta, ser ut som grått men det är en vacker grön färg som bladen på ringblommor men lite mer mättat.

Här har jag lyckats bättre med färgåtergivningen. Detta är Jul med Tålamodpåsens fina mönster på fingervantar. Blev för stora för mina små händer så jag gjorde bara en men kommer att sticka ett par i min storlek. På grund av den stora storleken ökade jag inte till en bredare mudd. Var så kul att sticka har inte gjort fingervantar tidigare men nu har jag provat och vet att det funkar dessutom fick jag prova på den Estniska metoden Roositud vilket var en enkel metod men väldigt dekorativ.

Sticka! startade sin mysteriestickning den 22/12 med första ledtråden. Fyra ledtrådar blir det totalt, nästa kommer 29/12 och det som stickas är tå-upp sockar.

 Snart ska jag fixa till sidan så den blir trevligare att hälsa på.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Koft-KAL kräver tålamod....och nya tag!

Eftersläp, julstämning och saknad