Koft-KAL kräver tålamod....och nya tag!

Hahaha, jo, jag skulle gärna lägga upp en bild som jag skrev i mitt senaste inlägg, men upptäckte att jag ökat fel!! Hade väl stickat ca en decimeter. Skulle ha en maska mellan ökningarna och första ökningsvarvet gick fint, kan ju inte gå annat, men sen - tilt i hjärnan, då har jag inte bara ökat utan ökat maskorna mellan ökningarna också. Vid ökning nr 2 hade jag 3 stickade maskor mellan ökningarna, vid ökning 3, 5 m emellan osv. I sinne så repade jag upp allt, var dessutom irriterad på att de första varven krullade sig, bestämde mig för att börja om igen och inte sticka runt och klippa upp och göra hals- och knäppkant efteråt utan nu blir det allt på en gång. Nu har jag glott på garn och stickor ett par dar så nu börjar jag känna mig redo att ta nya tag. 

Bild blir det men det blir på mitt arbete jag skapar med Jul med Tålamodspåsen. Kanske borde döpa om KALEN till TålamodsKAL med Kofta! Koftbilden får vänta ytterligare ett tag.





Kommentarer

  1. Jag är på min tredje start. Just nu ser det bra ut men jag är långt från säker på att det intrycket består. Stickar i ett tunt garn med stickor 2,5 så det går långsamt, men jag har ingen brådska. Lycka till med din kofta/ tröja.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Krakel! Tycker du gör det bra som stickar på så tunna stickor. Om jag lyckas med min, stickor 5,5, så ska jag göra en till så småningom med tunnare garn. Har du stickat uppifrån och ner förut? Hur som helst, lycka till!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På gång igen

Eftersläp, julstämning och saknad