Halsringningsbryderier och för många ideér!!

Har stickat några provlappar. Är ganska nöjd med stickresultatet men jag känner mig osäker på halsringningens utformning. På de flesta bilder jag sett på kofta uppifrån och ner är halsöppningen ganska fyrkantig, jag vill ha en rund ringning som inte är så vid. Har testat att göra en remsa med förkortade varv som gör att den lösa kanten blir rund i formen. Tänkte plocka upp maskor längs kanten men kan för lite för att bedöma om kanten håller den runda formen när maskorna är på. Just nu blir det nog en vanlig halsresår 1 r, 1 a i några cm. Om du läser detta och vet svaret på mina funderingar får du mer än gärna svara.

När jag gjort provlapparna har jag haft jättemånga ideér om att göra något extra men jag har bestämt mig för att göra så enkel kofta som möjligt och sparar ideérna till senare arbeten.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Koft-KAL kräver tålamod....och nya tag!

På gång igen

Eftersläp, julstämning och saknad